Forretningsbetingelser

Betaling i webshoppen
I første omgang reserveres beløbet på det betalingskort, som du anvender i webshoppen. Du vil derfor opleve, at der står “0 kr. “. Beløbet trækkes på din konto, når afsendelse af varerne er bekræftet fra distributionen.

Bank konto, Danmark: 9570-0002104717 (Danske Bank)
MobilePay: 74151 (Fonden Skalk)
Bankkonto, international: IBAN: DK 58 3000 0002 1047 17, SWIFT-BIC: DABADKKK

Skalk-abonnement – opsigelse og fornyelse
Abonnement betales forud for den angivne periode. Abonnementet kan når som helst opsiges til udløb af igangværende periode. Et aktivt abonnement kan ikke overdrages til anden modtager. Der vil ikke ske delvis tilbagebetaling af et abonnement, hvis modtager (eller hverve) lukker abonnementet før udløb. Abonnementet fornys automatisk med tilsvarende periode ved udløb. Du kan ind til 2 uger efter, at du har modtaget faktura for ny periode, lukke abonnementet.

Levering
Bestilling i webshoppen sendes automatisk videre til forsendelse. De fleste bøger er på lager i distributionscentret og afsendes normalt inden for 2 hverdage. Der går yderligere et par dage, hvis et produkt skal hjemtages fra fjernlager eller et forlag. Print On Demand anvendes af stadig flere forlag og forlænger desværre leveringstiden til ca. 2 uger. Bøger leveres med PostNord pakke til hjemmeadressen (ca. 1-2 dage).

Skalk og Skalk Junior i løssalg sendes som almindeligt brev tirsdag og fredag og kan have op til 14 dages leveringstid (PostNord servicemål er 5 hverdage).

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret, regnet fra modtagelsesdagen. Hvis du fortryder et køb, skal varen returneres i samme stand som den blev modtaget. Husk at emballere varen forsvarligt. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen inden for få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Reklamationsret
Skalk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Skalk inden for rimelig tid. Varen kan derefter returneres for reparation, ombytning eller (efter aftale) kreditering. Husk at emballere varen forsvarligt. Ved reklamationssager afholder Skalk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Fonden Skalk, Flæsketorvet 68, DK-1711 København V
Email: kontakt@skalk.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt ved bankoverførsel, og Skalk har derfor brug for oplysninger om registrerings- og kontonummer. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller på anden måde.

Webshop-information
Fonden Skalk, Flæsketorvet 68, DK-1711 København V
Telefon +45 8627 3711
E-mail: kontakt@skalk.dk
CVR 2310 0819