
Vi kender det godt: Skænker kaffe op, kommer sukker i, hælder måske lidt mælk i – og rører rundt. Så er kaffen klar til at drikke, men hvorfor bruger man egentlig en teske? Det skyldes, at den lille, nyopfundne ske fik sit navn, da Danmark var et tedrikkerland for mere end 300 år siden.
Allerede abonnent - log ind
Læs alle artikler
Abonnement 275 kr./år Læs denne artikel
Få profil til gratis artikler
Læs alle artikler
Abonnement 275 kr./år Læs denne artikel
Få profil til gratis artikler
Periode: Enevælde (1660 til 1848)
Udgave: Skalk 2015:5
© Skalk og forfatterne. Gengivelse er kun tilladt efter skriftlig aftale og altid med tydelig kildeangivelse.






